Feb 25, 2011

Lepas SKIM, MLM pulak... kesian EMAS

Assalamualaikum & salam Sejahtera;

Info terkini berkaitan salah-guna EMAS oleh sesetengah individu. Dulu, ada yang buat skim... sekarang, mereka makin kreatif... buat MLM pulak :-)

Terdapat satu syarikat MLM yang telah memanipulasi EMAS dalam menjayakan misi mereka.

Penemuan terbaru, syarikat tersebut sedang bergerak aktif di Kuala Terengganu & kawasan2 yang sewaktu dengannya.

Modus Operandi mereka :
- sasaran utama cikgu-cikgu sekolah
- bayar yuran penyertaan sebanyak RM3,000.oo (huh, RM3,000 tu dah boleh beli goldbar 20g)
- bayar RM5,000 sebagai pendahuluan bagi goldbar Pamp Suisse (PS) 100g
- goldbar PS 100g di masukkan ke Ar-Rahnu untuk mendapatkan cash bagi menyelesaikan baki pembelian Pamp Suisse (70% dari harga PS)

Akibatnya :
- pembeli kerugian RM3,000
- jika tidak mengambilkira semua aspek, ada kemungkinan pembeli tidak mampu menebus semula PS tersebut. Akhirnya, emas ntah ke mana...

Oleh itu :
Bagi mereka yang baru nak bermula... belilah emas ikut kemampuan anda.... belilah emas dgn ilmu... sedikit ilmu yang saya ada ini adalah untuk dikongsi bersama.... sifu2 emas saya juga sedia membantu bila2 masa jika ada persoalan menjengah di kepala.

-----------------------------------------------------------------------------------------------
SUMBER :
hasil perbincangan TE Wazir dan rakan2 emas, semasa sessi TT selepas Seminar PG di Kuala Terengganu sebentar tadi

4 comments:

  1. Salam,
    tuan rumah..
    artikel yg menarik ....
    MLM dah tiada yg meletop , demo buat emas la pulok...

    tu pasal ambo menitik berat kan ilmu ..

    ada duit melabur , tak ada duit jgn sesekali buat loan utk melabur ...hatta loan ASB sekalipon ...

    bagus ..keep up blogging

    ReplyDelete
  2. W'salam Saudagar Emas;

    Tu la...

    Setakat ni memamg berleluasa dah MLM emas ni nampak gayanya... ingatkan kat Trg je... rupanya kat Kelantan, Pahang, Johor.. pun dah ada...

    Selamatkanlah mereka dari terjerumus :)

    Setuju sangat2 dengan kenyataan "ada duit melabur , tak ada duit jgn sesekali buat loan utk melabur ...hatta loan ASB sekalipon"

    ReplyDelete
  3. Saya tertarik dengan tulisan anda mengenai bisnis. Artikel ini sangat menambah wawasan mengenai bisnis. Saya memiliki beberapa tulisan sejenis mengenai ekonomi bisnis yang dapat dilihat di Journal Ekonomi Bisnis

    ReplyDelete

  4. Do you need Personal Loan?
    Business Cash Loan?
    Unsecured Loan
    Fast and Simple Loan?
    Quick Application Process?
    Approvals within 24-72 Hours?
    No Hidden Fees Loan?
    Funding in less than 1 Week?
    Get unsecured working capital?
    Email us:(flourishloancredite@gmail.com
    Application Form:
    =================
    Full Name:................
    Loan Amount Needed:.
    Purpose of loan:.......
    Loan Duration:..
    Gender:.............
    Marital status:....
    Location:..........
    Home Address:..
    City:............
    Country:......
    Phone:..........
    Mobile / Cell:....
    Occupation:......
    Monthly Income:....
    Email us(flourishloancredite@gmail.com)

    ReplyDelete