Jan 31, 2011

ANDA TERGOLONG DALAM MEREKA YANG MASIH BELUM TERLAMBAT

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera;

Apa khabar semua? Harapan saya, semuanya berada dalam keadaan sihat sejahtera.

Fenomena harga emas menurun masih belum tamat lagi nampaknya. Kepada sahabat-sahabat yang masih belum memiliki emas sebagai simpanan jangka panjang, silalah kalian berbuat demikian sebelum terlambat. Jangan sampai menyesal di kemudian hari :-)

Ramai yang kata, harga emas telah berada di tahap tertinggi dalam sejarah (ya, ia pernah mencecah tahap tertinggi pada sejarah pada Nov 2010 dan Dis 2010 yang lalu) iaitu melebihi USD1400/oz.

Mereka juga berkata, kita tak akan untung banyak jika kita mula menyimpan emas sekarang. Lainlah kalau kita dah mula menyimpan sejak 10 tahun yang lepas, iaitu pada harga emas hanya sekitar RM40/gram (saya berkahwin pada tahun 2000, yang mana harga emas pada ketika itu cumalah RM37/gram).

Mari kita lihat graf di bawah, dan di manakah kita sekarang.



Itu lah kajian Dr. Jean-Pau Rodrigue, Department of Ecomomics & Geography, Hosfra University...

Beliau meramalkan, harga emas akan naik, dan naik lagi...

Itu dari aspek kajian luar negara, di Malaysia pula, Pengarah Urusan Poh Kong meramalkan perkara yang sama.
(siapa tidak kenal jenama Poh Kong, mereka mempunyai rangkaian perniagaan emas di serata Malaysia dan nama mereka sangat sukar dipisahkan dari perniagaan emas)



Tapi, lebih ramai yang suka menyimpan wang kertas yang masih disandarkan kepada USD. Cuba kita perhatikan, sejarah kejatuhan USD... adakah USD masih kukuh seperti dulu atau ianya semakin jatuh (dan mungkin akan terus jatuh)




Perlu juga diketahui, USD dicetak tanpa disandarkan dengan dengan apa-apa logam berharga sekalipun. Mereka mencetak dengan sebebas-bebasnya... untuk mengetahui sejarah percetakan USD yang langsung tidak disandarkan dengan apa2 benda berharga seperti emas & perak, silalah rajinkan diri untuk membaca buku2 / website2 berkaitan...

Jika tidak punya banyak masa untuk menelaah, saya cadangan supaya, belilah Majalah Milenia Muslim bulan Februari 2011... tajuk utama Bersediakah Dinar Mengambil Tempat Wang Kertas? banyak kupasan di dalamnya... bergantung kepada niat anda untuk mula menyimpan emas & perak. Jika bukan generasi kita yang memulakannya, siapa lagi?



http://www.mileniamuslim.com

Sedikit perkongsian... juga ucapan tahniah kepada mereka yang telah memulakan simpanan emas... kita boleh tersenyum lega di akhir tahun 2010 yang lalu :-)






FAKTA :

1. Peratusan kenaikan harga emas sepanjang 2010 adalah 29.18%, alhamdulillah...

2. Siapa yang beli dan simpan emas 1/1/2010 - 1/1/2011 akan nikmatinya, alhamdulillah...

3. Beli emas dgn ilmu...insyaallah mampu berjaya dgn amat baik..

4. Beli RM100k awal tahun 2010...anda boleh menuai hasil rm29k++
(jika anda menjualnya, jika tidak menjualnya & simpan saja, anda tak rugi pun... cuma hasilnya belum boleh dituai... jika anda berniaga, itu adalah lebih baik)

REZEKI ALLAH BAGI MELALUI EMAS DAN PERAK, ALHAMDULILLAH... HANYA YANG MENGAMBIL PELUANG SAHAJA AKAN MERASAINYA

-------------------------------------------------------------------------------------------

Dilla berkata lagi :

Kepada yang kata emas terlalu mahal, tak mampu untuk dibeli... cubalah simpan perak (silver). Ianya ternyata lebih murah berbanding harga emas. A gentle reminder, jangan pandang rendah pada silver sebab potensi untuk silver adalah DIRAMALKAN LEBIH BESAR pada tahun ini (2011), insyaAllah.

Cuba lihat graf sejarah harga silver bagi tahun lepas (setahun)



Beruntunglah mereka yang telah membeli silver pada harga USD15/oz(Feb 2010) ... kerana harga silver pernah mencapai sehingga USD31/oz (Jan 2011).... keuntungan melebihi 100%!!!

Jan 20, 2011

JANGAN TERTIPU : SKIM CEPAT KAYA PERALATKAN EMAS

SKIM CEPAT KAYA PERALAT ‘EMAS’ – JAUHI LAH..

Adakah Anda Tahu ?

Saya ingin cerita dan kongsi sedikit pengalaman menghadiri seminar Skim Cepat Kaya.

Sekarang saya ceritakan…

Beberapa tahun dahulu saya telah dijemput untuk menghadiri satu seminar yang dianjurkan oleh syarikat Etika Emas (M)Sdn Bhd.

Seminar ini telah diadakan di GoodHope Hotel Skudai Johor.Bila seminar tu bermula, saya pun duduk lah dikerusi paling belakang sekali.

Seminar pun bermula,dan salah satu pegawai pemasaran syarikat terbabit memberikan penerangannya.Ringkasnya berbunyi begini…hehe Anda Beli 1 Ketul 100Gram Jongkong Emas PamP Suiess dengan harga RM10,000(harga emas pada masa itu),kami dari syarikat Etika Emas akan memberi anda lagi 2 ketul 100Gram Jongkong Emas PamP Suiess secara percuma kepada anda,jadi jumlah Emas anda ada 3ketul 100 Gram.

Kemudian pegawai Etika Emas akan menyuruh anda tanda tangan satu surat perjanjian antara anda dan pihak syarikat….Selepas tu,anda akan di bawa ke Ar-Rahnu Bank Rakyat untuk membuat Gadaian atas nama anda.

Berapakah anda perlu Gadai? tentulah kesemua 3 Ketul Emas anda tadi. jadi 3 Ketul x RM10,000=RM30,000. Nilai gadaian pada masa itu adalah 65 peratus, jadi gadaian anda dapat RM19500.

RM19500, Adakah anda dapat..? tentulah tidak..Kesemua duit itu akan diambil oleh pihak syarikat Etika Emas mengikut perjanjian yang telah di buat oleh anda.

Malangnya.

Jadi apa yang anda dapat? Berdasarkan kepada perjanjian yang telah anda tandatangani, anda hanya akan di beri RM300 saja setiap bulan sehingga tamat perjanjian yang termaktub. Lihat lah operasi syarikat ini, dah lah beli emas tak dapat emas, kena guna nama sendiri untuk gadaian RM30,000 pula. Ini di panggil perjanjian berat sebelah.

Apabila syarikat diserbu oleh pihak Bank Negara Malaysia, semua impian menjadi kaya cepat terus lebur. Apa yang dapat hanya Hutang meninggi dengan pihak Bank…sedih dan malang sungguh.

Masih ada lagi syarikat yang menjalankan urusniaga seperti ini. Perkara ini dilakukan oleh serpihan-serpihan ejen-ejen Etika emas. Sebelum memulakan pelaburan anda, selidik dahulu syarikat-syarikat yang menjalankan urusniaga pelaburan emas.

Pastikan ia telah mendapat surat kebenaran dari bank Negara. Berapa lama syarikat telah beroperasi, berguru dengan orang yang benar-benar mahir dalam pelaburan emas.




Cerita Kedua…

huhu..renungkan.

Syarikat Dencomm Sales and Service yang ber ibupejabat di Bandar Penawar Kota Tinggi Johor.

Syarikat ini adalah syarikat yang terbaru di serbu oleh pihak Bank Negara Malaysia.

Syarikat ini menawarkan untung 10% selama 5-10 tahun mengikut perjanjian dari pembelian barang (konon-kononnya). Pada awalnya hanya RM500 untuk pembelian paling rendah, tetapi dinaikkan kepada RM5000 setelah ramai ahli yang menyertai.

Tetapi apa kan daya, selepas syarikat ini di serbu BNM, semua ahli tidak menerima lagi wang bulanan yang dijanjikan mereka…kena lagi..Malang Sungguh….

Sudah ramai rakan-rakan baik saya telah terpedaya dengan Skim ini.
walaubagaimanupun, masih lagi terdapat skim2 ini di Malaysia yg dijalankan oleh serpihan ejen2 etika emas dengan menggunakan nama yang berbeza tetapi modus operandi adalah sama.. hati-hati bakal-bakal pelabur. diharap anda jangan terpedaya.

sumber : Mohd Faeez Mazlan (http://www.uncangemas.net/)

http://jutawanemas.com/v1/pelaburan-emas/pelaburan-emas-yang-betul-vs-skim-pelaburan-emas/

-------------------------------------------------------------------------------------
Pesanan Dila :

Jika nak melabur dengan emas : BELI SENDIRI > SIMPAN SENDIRI > JUAL SENDIRI

Anda beli emas, anda dapat emas... bukan dapat kertas... jika dapat kertas, baik simpan duit fiat aje :-)

Klik utk tengok produk2 yang boleh dibeli, disimpan & dijual ketika harga naik...